هدف این مجموعه ارائه پروژه (فقط متن فارسی), و مقالات سایت های معتبر با ترجمه فارسی برای دانشجویان, محققان, دانش آموزان و پژوهشگران و دسترسی سریع و آسان به مقالات معتبر جهانی است. جهت آشنایی بیشتر با موضوع مقاله, بخشی از چکیده آن ارائه شده است.

محل لوگو

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 37680

زگیل تناسلی


زگیل تناسلی همراه عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی به وجود می‌آید( ویروس HPV از ویروس‌های DNAدار). ضایعات جلدی پاپول مانند دستگاه تناسلی که خوش‌خیم هستند به رنگ صورتی مایل به گوشتی که درغالب موارد، بعد از طی حداکثر 18 الی 24 ماه، بدون اعمال هیچ روش درمانی، به خودی خود محو می شوند.

این بیماری تقریباً شایع بوده معمولاً از راه جنسی منتقل می‌شود (تماس پوست با پوست آلوده). تیپ‌های ۶ و ۱۱ این ویروس مسئول ۹۰٪ موارد کوندیلوما هستند. درمان معمول از بین بردن ضایعات با روشهایی مانند لیزر CO۲، نیتروژن مایع و فتودینامیک تراپی با آمینولولونیک اسید می‌باشد. میزان عود ضایعات بالاست. اینترفرون آلفا نیز در درمان بکار می‌رود. درمان انجماد ضایعات با نیتروژن مایع یا کرایوتراپی ( فریز) اولین و بهترین گزینه درمانی می باشد که بدون درد می باشد.

اچ.پی. وی به قدری شایع است که بیش از نیمی از انسان‌های از نظرِ جنسی فعال، در مقطعی از زندگی دچارش می‌شوند.

اغلب زگیل‌های تناسلی آنقدر کوچک هستند که نمی‌شود آنها را با چشم غیر مسلح دید، اما بعضی اوقات این زگیل‌ها تکثیر شده و در دسته‌های کوچک خود را نشان می‌دهند.

درغالب موارد، زگیلهای تناسلی، بعد از طی حداکثر 18 الی 24 ماه، بدون اعمال هیچ روش درمانی، به خودی خود محو می شوند.ولی لازم است حتماً برای معاینه و مشاوره و اطلاع از جدیدترین کشفیات در این رابطه و درمان صوری به متخصص مراجعه شود. برای معالجه زگیل تناسلی بهترین راه لیزر و در درجه بعد فریز کردن یا منجمد کردن است که توسط متخصص پوست انجام می گیرد.

منبع: ویکی پدیا

 

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 160

برچسب های مهم

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما